2012. augusztus 29., szerda

Slender Man

Sziasztok!
Egy kisebb kihagyás után ismét itt vagyok. A kihagyásnak több oka van az egyik talán sűrűbben is lesz. Nincs elég időm és így nincs ötletem se. A másik ok most pedig az volt, hogy ne volt internet a faluban. Igen, falusi vagyok, kövezzetek meg érte. Na jó azért ne. És ezzel egy újabb információt árultam el magamról, de kétlem, hogy valaha is megtudjátok ki vagyok. Elég lesz az időhízásból, kezdjünk is bele a mostani témába.
Slender Man
Ez egy nagyon felkapott téma lett mostanság, ami nem is csoda, köszönhető a Slender nevű játéknak. És hogy kedvencet is említsek, ezzel a játékkal PewDiePie is játszik. De kezdjük az elején, ki is az a Slender Man? Egy karcsú, nagyon magas, fekete öltönyös arc nélküli lény, aki a történetek szerint gyerekeket rabol. Sok feltételezés van vele kapcsolatban, hogy ki ő és mit csinál igazából. Állítólag akik egyszer látták, azokon erősen kiütköznek a paranoia jelei. Előfordul, hogy ismét feltűnik a rémalak különböző időközönként. Aztán memória zavar lép fel. Mutatkoznak továbbá a szorongás jelei, mániákus, ösztönös rettegés a Slender Man jelenséggel szemben, emlékezet kiesés. Végül, de nem utolsó sorban az agorafóbia (tágas, nyitott terektől való félelem). Ezek az emberek rendszerint még az első pár "látomás" előtt hetekre elegendő élelmiszercikket vásárolnak, aztán bezárkóznak a házaikba. Nemegyszer előfordult már, hogy bedeszkázták az ajtót, az ablakot. Voltak olyanok, akikre a szekrényük mélyén találtak rá. Ezek az emberek olyan sokkos állapotba kerültek, hogy már a szekrényből is képtelenek voltak kijönni a rettegéstől. Sokak naplót is vezettek, hogy csökkentsék a szorongást. De voltak olyanok is, akik a saját házukban tűntek el nyomtalanul. Akik mégis előkerültek, soha többé nem voltak már szellemileg épek. Hasonló a helyzet Victor Surge esetében, aki megalkotta a Slender Man mítoszt. Ugyanis egy versenyre kezdte el manipulálni a képeket feladat szerint és a versenyt meg is nyerte. Ezzel egy lavinát indított el, egyből mindenki elkezdett képeket és videókat készíteni róla. Viszont Victor se magától találta ki a dolgokat, ugyanis a legenda sokkal régebbről ered. Feltételezések szerint egy felemelkedett Annunaki alakváltó, aki nem fér át a másik létsíkba, tekintettel arra hogy az Annunakik nem emelkednek fel, még ha testileg meg is érnek rá. De hogy ezek a történetek igazak vagy kitaláltak, azt én sem tudhatom.

De a legendáról nem is teszek több említést, rátérnék a játékra. Percek óta bolyongsz a fák között, de minden pillanat egy órának tűnik, tájékozódni lehetetlen, életed legszörnyűbb éjszakája ez. A félelem felemészti lelkedet, elméd megtébolyodik a sötétben, megállni nem mersz, végig kell csinálnod, talán ha meglesznek a papírok, felébredhetsz végre, csak egy álom ez, s nem a valóság. Az erdőben ugyanolyan minden fa, úgy érzed, sokadszorra jársz erre, már fordulnál vissza, mikor megpillantasz valamit a távolban. Egy öreg teherautó az. Nem lesz akkora szerencséd, hogy működjön, de megnézed, nem messze tőle pedig rálelsz a következő papírra. Felveszed, s elolvasod. „MÖGÖTTED” - áll rajta, majd hirtelen elsötétül a világ. Zokogva kuporodsz a sarokba, lecsapott rád. Az elmúlt évek legizgalmasabb és legnyomasztóbb játékának főgonosza a te életedet is kioltotta, a Slender Man nem válogat az áldozatok között, a modern internetes kultúra által felélesztett sorozatgyilkos saját videojátékában szedi áldozatait. Egy alig pár megás, ingyenesen letölthető, amatőr fejlesztésű címről van szó, mely garantáltan halálra rémiszt mindenkit. A játék eseményeit FPS nézetből élhetjük át, s ahogyan a Slender Man, úgy ez a történet is sötétbe, ködbe burkolózik. Főszereplőnk ismeretlen, csak a nagyobb menekülések után hallható zihálásból sejtjük, hogy nőről van szó, az erdő szabadon bejárható, a papírfecniket pedig különleges helyszínek rejtik, ha valami eltér a szokásostól, ott érdemes szétnézni.
Egy autó, egy rét közepén magasodó tölgy, egy építkezésből hátramaradt betoncső, vagy egy fák között magányosan álldogáló ház mind egy lépéssel közelebb fog vinni minket a megmeneküléshez, óvatosnak kell lenni azonban, a Slender Man bárhol lecsaphat. Eleinte csak ritkán találkozunk vele. Kinéz egy fa mögül, vagy elállja az utunkat, a képernyőnk sercegni, recsegni kezd a közelében, futni kell, amint meglátjuk őt, ránézni se szabad. A jelenések az idő múlásával aztán egyre sokasodnak, s az zseblámpa se bírja a végtelenségig, igyekszünk spórolni az elemmel, de a sötétben hamarabb a nyomunkba ér, nincs jó választás.

Egy biztos, senki sem mondhatja meg a másiknak, hogy létezik vagy sem, mert aki hinni akar benne az hinni is fog, aki nem akar, azt nem lehet rávenni semmire, de azért nem kell mindenkit kiosztani, csak mert más a felfogása.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése