2012. augusztus 30., csütörtök

Barátság


Szép estét mindenkinek!
Most nem is húznám az időt, ez egy fontos téma tehát egyből bele is kezdenék.

  Barátság

Tudományosan meghatározva a barátság egy összetett, támogató emberi viszony. Tartalma és meghatározása koronként és kultúránként eltérő, valamint az alanyok társadalmi helyzete és személyiségjegyei is befolyásolják. A barátság egyéni vonatkozásban lelki, vagyis érzelmi, anyagi és kognitív erőforrás. A barátság az egyik emberi kapcsolat, mely emberek között alakul ki több örömteli találkozás, beszélgetés által. Jellemzi a kölcsönös elfogadás, rokonszenv, szeretet, bizalom, szövetség, együttérző képesség, nyitottság, törődés. Albert Fruzsina és Dávid Beáta szerint e különleges minőségű emberi kapcsolat tudományos igényű meghatározásával máig adós a szociológia tudománya. Irenäus Eibl-Eibesfeldt etológus szerint a barátkozásra való képesség alapja az anya és a gyermek közötti szeretetkapcsolatban rejlik, mely az evolúció során alakult ki. Rodin szerint a barátság a barátságra nem alkalmas személyek elutasításával kezdődik. Mivel akik fogékonyan reagálnak ránk, azokhoz jobban vonzódunk, velük szívesebben osztjuk meg gondolatainkat is. Allan szerint a barátság olyan kapcsolat, amely egyének között áll fenn, személyes jellegű, és a személy a maga valójában, nem pedig valamely csoport tagjaként vesz részt benne. Pahl szerint a barátság természetes, és minősége igen jelentős változáson megy keresztül napjainkban: ahelyett, hogy a családi kapcsolatok alternatívája lenne, sokkal elmosódottabb kölcsönhatás van családi és baráti viszonyok között.

Normális voltam egészen addig, míg nem találkoztam ezzel az idiótával, akit a barátomnak hívok!

De hagyjuk is a tudományos szavakat, most hallgassatok meg engem. Ugyan én is sok dolgot szeretek megmagyarázni, de szeretem a titkokat, a varázslatos rejtélyeket, a megmagyarázhatatlan dolgokat. És számomra nagyon érthetetlenek számomra az emberek, de mégis, a sok tudatlanság mellett így is vannak, akiket barátnak nevezhetek. És szeretnék eloszlatni egy tévhitet, hogy az embernek csak egy legjobb barátja lehet. Nem értek egyet, mivel nekem sem egy van. A legtöbbeket csak jó barátnak hívhatnám, de mégis van két olyan barátnőm, akiket ugyan régről ismerek, de nem az idő számít, hanem az számít, hogy amikor beléptek az életembe, tudtam őket nem tudom többé elengedni. Lehet furcsán hangzik, de mintha két énem lenne, és ezért érzem mindkettőjüket olyan fontosnak. Nem mondok neveket, mert nem lenne tisztességes, de ha elolvassák, biztos tudni fogják, hogy róluk van szó. Remélem, soha nem kell választanom közülük, szeretném megtartani őket, mert egyikükkel csak évente, ha egyszer tudok találkozni, de nem érdekel, ugyan úgy a legjobb barátom, mint akivel ugyan ott lakom és bármikor láthatom. Igaz a bármikor már nem sokáig, mert nem egy iskolába járunk és nem egy évfolyamra, de ez nem lehet akadály. Mindkettőjükkel tudom tartani a kapcsolatot, és ezzel szeretnék ösztönözni másokat is, hogy akinek fontos egy barátság, azt nem szabad elenged és hagyni, hogy a távolság elválassza. Sőt, nem is mindig a távolság a baj. Néha egy új barát, esetleg szerelem miatt elengedjük a másikat, de ezt nem szabad. Az igaz barátság többet ér bármilyen futó kapcsolatnál. Ha akarjátok, elhiszitek, ha nem akarjátok, akkor nem. De nekem mindig többet fog jelenteni a barátság és ebben az elhatározásomban senki nem tud megingatni, én amíg élek, nem változtatom meg az adott szavam. Túl sokat tettek értem, és ezt nem felejthetem el.

Az igaz barátok akkor is melletted lesznek, ha az egész világ ellened fordul.

Sorrend, mindig a sorrend. Nem akarom sorba rendezni őket, de egyikükkel muszáj elkezdenem. Remélem nem fog megsértődni a másik. Remélem azt is tudni fogja, hogy nem fontossági sorrend. Mint mondtam, nevet nem mondok. Az ő neve gyakoribb és sokak számára semmit nem mondó, de számomra nagyon is különleges a neve. Fél Magyarország van közöttünk, olyan 170 kilométer, de ez nem érdekel. Egy weboldalon ismerkedtünk meg 3 éve, ami már megszűnt. Lehet, hogy valakinek mond valamit a videoplayer, de akinek nem, annak mondom egy videó és képmegosztó oldal volt. Korábbiakban meséltem az RPC képekről, nos én ez által ismertem meg. Mindketten kezdők voltunk, én pedig elkértem egyik képének eredetijét. Mivel az oldalon nem volt chat, MSN-en átküldte a képet és elkezdtünk beszélgetni. Mikor már megismertük a másikat, még mindig nem fogytunk ki a beszédtémából. Egy ideig azonban nem tudtunk beszélgetni, mert én akkor kezdtem a gimnáziumot és csak hétvégén értem rá. De amint eljött a nyár ismét egymásra találtam és elmeséltük mi történt velünk eddig és továbbra is ugyan úgy beszélgettünk, a mai napig szinte minden nap beszélgetünk, és a nyáron végre tudtunk találkozni is. Ő az a barátnőm, akit akkor sem fogok elfelejteni, ha már nem tudunk többet beszélni. Örökre nyomott hagyott bennem.

A veled együtt nevetőket könnyen elfeleded, de soha nem feleded el azokat, akikkel együtt sírtál.

És most a másik legjobb barátnőm. Az ő neve sokkal elterjedtebb, és számomra egyáltalán nem hétköznapi. Nevének jelentése nekem nem azt jelenti, mint amit, hanem, hogy milyen különleges is. Végülis valakit nem a neve vagy a kinézete miatt kell szeretni. Én azért szeretem, mert az, aki. Megért, amikor kell mellettem van és ugyan normálisnak nem mondanám, de ő az én kis őrültkém. Igazából olyan régóta ismerem, hogy nem is tudom pontosan hány éve ismerem, de annyi biztos, hogy nem fogom elfelejteni, amikor még általános iskolában együtt sétáltunk végig az udvaron minden szünetben. Ha lenne három kívánságom, az egyik biztos az lenne, hogy még egyszer sétáljunk végig egy szünetet. A másik pedig az, hogy váljanak valóra a jövőbeli terveink. És ugyan mindjárt kezdődik a gyilkos iskola, este akkor is beszélgetni fogunk MSN-en. Még ha akarnák, se tudnék meglenni az én kis őrültkém nélkül. De nem is akarom, hogy vége legyen. Szeretnék örökre a barátja maradni és remélem ő is így gondolja. Nem lenne jó ennyi idő után lenne vége mindennek. Nem akarom, hogy meghaljon egyik részem. Köszönöm, hogy a barátaim vagytok. Remélem jelentek nektek annyit, mint ti nekem.

Barát az, akire akkor is vágyódsz, amikor egyedül szeretnél lenni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése